احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

جنگ جهانی سوم در راه است؟

رسانه‌های روسی ضمن قیاس بن‌بست سوریه با بحران موشکی کوبا، از احتمال درگیری تمام عیار روسیه و آمریکا خبر می‌دهند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،  رسانه های روسی پیش بینی درگیری مستقیم مسکو و واشنگتن را نموده و در این میان بن‌بست موجود در سوریه را با بحران موشکی کوبا قیاس کرده‌اند.

بر این اساس، روزنامه «موسکو وسکی کاسمولیتس» پیش‌بینی درگیری نظامی مستقیم بین آمریکا و روسیه را نموده است.

این روزنامه در مقاله‌ای با پیش بینی نبرد بالقوه بین مسکو و واشنگتن نوشته است: «با توجه به تصور حمله همه جانبه عمدی و آشکار آمریکا علیه بشار اسد رییس جمهور سوریه، روسیه باید از متحد خود دفاع کرده و علیه آمریکا حمله کند اما این امر به یقین منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود.»

احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

این روزنامه در جای دیگر نوشته است: روسیه قادر است در سوریه پیروز بزرگ شود اما ممکن است بازنده بزرگ نیز باشد. ضرورت دارد که فراموش نکنیم در سوریه در حال بازی شگفت آور خطرناک هستیم.»

به نوشته موسکو وسکی کاسمولیتس، خلبانان روسی گفته‌اند که قادرند چند جنگنده ائتلاف آمریکا را سرنگون سازند اما این اقدام منجر به نبرد همه جانبه می‌شود.

«ولادیمیر پوزنر» تحلیلگر و مجری کار کشته امور روسیه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در این زمینه گفت: «تداوم گسترش ناتو از سوی رهبری روسیه تهدید واقعی تلقی می‌شود. خطر مقابله واقعی  نیز وجود دارد و این امر شاید منجر به نبرد نظامی شود.»

روسیه

روسیه در همین رابطه رزمایش دفاع شهری بسیار بزرگ و کم سابقه‌ای را با حضور بیش از 200 هزار نظامی و پرسنل امورشرایط اضطراری و 50 هزار تجهیزات لازم برگزار خواهد کرد.

منبع:

http://rozmedia.ir