واکنش دادستان کل کشور به نامه ۱۵ نماینده

واکنش دادستان کل کشور به نامه ۱۵ نماینده مجلس درباره نرگس محمدی

دادستان کل کشور گفت: اخیراً تعدادی از نمایندگان نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته و خواستار حمایت از افرادی شده‌اند که پرونده آنها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در کنگره 3000 شهید استان خراسان شمالی که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه برگزاری این قبیل محافل و مجالس قطعا مفید خواهد بود، اظهار کرد: این اذکار مقدس، آیات شریفه قرآن و احادیث نورانی که در این محافل اجرا می‌شود قطعا به ارواح شهدا تقدیم خواهد شد؛ اما برای ما بیش از آن‌ها می‌تواند مفید باشد.وی در بخش ابتدایی سخنان خود به آثار شهادت اشاره کرد و با تبیین چهار محور در این زمینه گفت: اولین اثر شهادت برای خود شهید است، شهادت برای شهید دروازه‌ای را می‌گشاید و او را به جایگاهی می‌رساند که به تعبیر قران کریم حیات جاودانه است، حقیقت این حیات و زندگی و واقعیت آن برای ما معلوم نیست و موتور فکر ما قدرت پرواز در آن مرحله از رافت و بلندی را ندارد تا بتوانیم جایگاه شهید را درک کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه بقره که در وصف منزلت و جایگاه شهید نازل شده است، تصریح کرد: در این آیه اشاره شده که به کشته شدگان در راه خدا مردگان نگویید بلکه آن‌ها زنده‌ هستند و شما نمی‌توانید حیات شهید را درک کنید.

دادستان کل کشور

وی ادامه داد: همچنین در آیه‌ای دیگر از سوره بقره اشاره شده که شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند، آیا حقیقت عند ربهم و حقیقت یرزقون را ما می‌توانیم در این مرحله از جهان خاکی درک کنیم در حالی که آن‌ها وقتی به آن جایگاه می‌رسند، بشارت و مژده می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری از الگو بودن شهید برای دیگران به عنوان اثر دوم شهادت یاد کرد و افزود: بسیاری از فضائل و خلقیات انسانی از طریق شهید به دیگران منتقل می‌شود.

وی بیان داشت: اینکه به خواندن وصیت نامه‎های شهدا، توجه به زندگی آن‌ها و بالاتر از همه به مرور نهضت مقدس ابی عبدالله الحسین (ع) آموزگار دانشگاه شهادت در طول تاریخ تحت لوای عزاداری برای نسل‌های مختلف توصیه شده به دلیل این است که شهید برای دیگران جایگاهی را دارد که می‌تواند الگو باشد.

دادستان کل کشور در تبیین اثر سوم شهادت یادآور شد: شهید با شهادتش و با راهی که رفته است برای جامعه و مردم اثر بسیار مثبت و مهمی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: امنیتی و استقلالی که امروز در کشور ما زبانزد دوست و دوشمن است و همچنین پیشرفت‌های علمی و صنعتی که با همه مشکلات و محدودیت‌هایی که دشمنان فراهم کرده و می‌کند حاصل شده است، مرهون خون شهدا است.

وی با طرح این سئوال که اگر خون شهدا و لبیک مردم به دعوت رهبری نباشد آیا امام و پیشوا می‌تواند در مسیر تحقق رسالت خود موفق شود، افزود: خدا در قرآن کریم خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید من با نصر و یاری خود و کمک مومنین تو را پیروز کردم؛ یعنی همان حضور در صحنه کسانی که پروانه وار به دور وجود مقدس آن حضرت می‌چرخیدند موجب پیروزی ایشان شدند.

واکنش دادستان کل کشور به نامه ۱۵ نماینده

دادستان کل کشور با بیان اینکه عدم اجابت، ائمه معصومین (ع) را از اهداف عالیه و مقدسی که داشتند بازداشت، گفت: آنجایی که اجابت عمومی بود موفق می‌شدند کما اینکه در دوره امیرالمومنین (ع) آنجایی که مردم به صحنه آمدند حضرت موفق شد؛ اما از آن طرف نیز مشکلاتی را به همراه داشت.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: استقلال و همه ارزش‌هایی که امروز کشور ما با آن مواجه است بدون تردید مرهون خون شهدا است و این شهدا بودند که همچون شمع سوختند تا راه را برای ما آسان کند، پس باید قدر جایگاه شهید را بدانیم.

وی خطاب به خانواده‌های معظم شهدا بیان کرد: این افتخار را همیشه برای خود حفظ کنید، خدای ناکرده مبادا مقام رفیع شهادت را با یکسری مسائل دون پایه بخواهید معاوضه کنید، این افتخاری است که هر خانواده شهید یک شمع فروزان و یک چراغ نورانی به دست دارد که راه زندگی امت را روشن کرده و فردای قیامت نیز یاری شما می‌کند.

دادستان کل کشور اثر بعدی شهید و شهادت را وحشت و اضطرابی که در دل دشمن ایجاد شده دانست و اظهار کرد: آل سعود گرگ صفت چرا نمی‌تواند یمن را نابود کند؟، چرا حمله زمینی نمی‌کنند و از راه هوا فقط بمب می‌اندازد و فقط می‌توانند بیمارستان و مدرسه و … را به صورت هوایی بمبباران کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: مردمی که دوران پهلوی آنچنان رژیم شاه را نابود کرده و انقلاب و تحولی ایجاد کردند، بعد از آن هشت سال دفاع مقدس نیز با مقاومت خودشان دشمن را خفیف کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان به کمک اتاق فکرشان به این نتیجه رسیدند که جنگ نظامی نمی‌تواند جلوی پیشرفت مردم ما را بگیرد، افزود: اساس مشکل از نظر انها اعتقادات و عشق ملت به معنویت است، پس به دنبال خدشه وارد کردن به جوانان و تغییر در فضای فرهنگی هستند. شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌ها مجازی را برای همین راه اندازی کرده‌اند، درحالیکه نمی‌دانند آن چیزی که عزت و عظمت ایران را به دست اورده برنامه‌ها و مطالب شبکه ها و سایت ها نیست.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن به دنبال تضعیف هویت و خدشه‌دار کردن نظام اسلامی است و رهبر معظم انقلاب خطاب به تمام مردم و مسئولان هشدار داده اند که فریب دشمن را نخورید، گفت: مسئله برجام یک مثلث درست‌ شده است که یک ضلع آن در خارج از کشور که خود را مدعیان حقوق بشر می‌خوانند و ضلع دیگر درون کشور و افرادی را در داخل تربیت‌کرده‌اند و به آن‌ها خط می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: متأسفانه ضلع دیگر این مثلث در قالب مسئولانی است كه در جامعه شاهد آن هستیم که نادانسته و از روی جهل و غفلت حرکت‌هایی می‌کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اخیراً تعدادی از نمایندگان نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته و امضا کرده‌اند و خواستار حمایت از افرادی شده‌اند که یک ضلع شوم از این مثلث هستند.

حجت‌الاسلام منتظری بیان داشت: این افراد که نمایندگان مجلس خواستار حمایت از آن‌ها هستند پرونده‌هایی دارند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نمایندگان قبل از نوشتن نامه در حمایت از عناصر مطرود، وضعیت پرونده آن‌ها را بررسی کنند و آن را موردبررسی قرار دهند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر قوه قضائیه اسناد تخلف این افراد را برملا نمی‌کند دلیل این نیست که انسان‌های خوبی هستند، عنوان کرد: اگر این حرکت‌ها از روی نادانی انجام شود برای جامعه و نظام مصیبت است و اگر این حرکت‌ها عمدی باشد برای جامعه مصیبت بزرگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در پایان با تاکید بر اینکه باید مراقب حرکت و اعمال خود باشیم تا این حرکت‌ها درراه خواسته‌های دشمن نباشد، افزود: دشمن امروز به دنبال آن است تا اعتقادات ما را بگیرد و نیز به دنبال خدشه‌دار کردن نظام اسلامی است.

منبع:

http://rozmedia.ir